• سه شنبه ٢ خرداد ١٤٠٢-١٥:٥٢
  • دسته بندی : اخبار
  • شماره خبر : ٢٦٦٧٦
در گزارش پروژه های محلی منطقه 16 شهرداری مطرح شد؛ 12-149

از احداث بوستان و پارکینگ در منطقه تا اعلام رضایتمندی مردم از پروژه های محلی

گزارش روند پیشرفت پروژه های محلی منطقه 16 شهرداری تهران در صحن شورا قرائت و مورد بحث و بررسی اعضای شورا قرار گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر تهران، گزارش میثم مظفر، عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص پروژه‌های محلات منطقه ۱۶ شهرداری تهران در یکصدوچهل و نهمین جلسه شورا مورد بررسی اعضا قرار گرفت. 
مظفر در گزارش خود اظهار داشت: همانطور که می‌دانید در دوره جدید شورا و شهرداری تمرکز و توجه ویژه‌ای به محلات شهر تهران شد و هم شورا بازدیدهایی که از کمیسیون‌های تخصصی داشتند و نیز کمیسیون برنامه و بودجه با طرح رصد پروژه‌های توسعه محلی را با رویکردهای خود در دستور کار قرار داد؛ شهرداری با سامانه «من شهردارم» تلاش کرد تا این موضوع را نظام مند کرده و نظرات و درخواست‌های مطالبات شهروندان را بتواند از طریق سیستم در نظام برنامه و بودجه شهرداری آغاز کند که این کار ارزشمند و ساختاری را شهرداری در این زمینه انجام داده است که البته نیازمند تکمیل و توسعه بیشتر در طرح رصد است.
مظفر ادامه داد: در طرح رصد و تعریف پروژه‌های محلی سال گذشته، خواسته‌های مردم و مطالبات شهروندان در محلات دیده شد و صدای مردم به صورت عینی شنیده شد و شورا در جایگاه برنامه ریزی کلان و بودجه ریزی و شهرداری در جایگاه اجرا و عملیات، البته اصل کار بر عهده شهرداری تهران بوده و خوشبختانه توانسته هزار مشکل محلات را در زیست بوم محلی خود در قالب پروژه توسعه محلی حل کند؛ از پروژه‌های چند ده میلیونی گرفته تا پروژه‌های چند ده میلیاردی که همگی نیازها و درد مردم محله بوده و گاها این نیازهای محلی در اختصاص منابع به پروژه های بزرگ و فرامنطقه‌ای نادیده گرفته شده است اما این بار صدا و نیاز مردم در محلات به خوبی شنیده شد و شورا و شهرداری در دوره ششم انشاالله می‌توانند روایتی از توجه ویژه به نیازهای محلات را بازگو کنند که در ذهن مردم ماندگار خواهد شد. 
وی افزود: مثلا در منطقه ۱۶ در محله جوادیه حتی یک متر بوستان وجود نداشت و از جمله محلات فاقد هرگونه بوستانی از دوره دوم مدیریت شهری بود، در این زمینه تلاش ما این بوده تا زمینی موسوم به زمین قالیشویی تملک شده و تبدیل به بوستان و پارک برای مردم محله شود اما به دلیل دشواری کار و تعداد زیاد مالکین که برخی از آن‌ها در خارج از کشور زندگی می‌کردند امکان پذیر نشده بود اما در دوره ششم شاهد این اتفاق مبارک محلی هستیم که بوستان‌ها و شهرداری منطقه و از همه زیباتر خود مردم جانانه پای کار آمدند و کمک ویژه‌ای که شورایاران محله داشتند.
عضو شورای شهر تهران اظهار داشت: در حال حاضر این قالیشویی تبدیل به یک بوستان زیبایی شده که رضایتمندی مردم محله را در پی داشته است. از دیگر مشکلاتی که در محله جوادیه شاهد آن بودیم فقدان پارکینگ بود که باعث ایجاد چالش‌هایی در این محله می‌شد خوشبختانه در کنار این بوستان به صورت پارکینگ زیر سطحی در زیر زمین ۲۰۰ ظرفیت پارکینگ طراحی و تعبیه شده و عملیات عمرانی آن به سرعت در حال انجام است که در چند ماه آینده مورد بهره برداری قرار می‌گیرد، برخی محلات منطقه ۱۶ مانند محله آذرآباد بیش از ۱۵ سال فاقد روکش آسفالت بود، بوی تعفن مشمئزکننده از محله‌های قدیمی و رفت و آمد موش و آلودگی‌های محیطی نامناسب مشاهده می‌شد، خوشبختانه این مشکل نیز به همت مسئولان مرتفع شد. 
 
شربیانی: اثر شورایاری را هنوز هم در محلات به خوبی می‌توان مشاهده کرد
در ادامه بررسی گزارش منطقه 16 ، جعفر شربیانی، عضو هیئت رئیسه شورا ضمن تشکر از ارائه و اجرای این طرح و توجه ویژه به مناطق جنوبی تهران اظهار کرد: پارک جوادیه که در اینجا پیرامون آن بحث شد، در بررسی‌های ما مطالبه مردم در دو دهه اخیر بوده است، ۹۸ تقاطع دارای نقص است که این نقایص ۸۷۰ کیلومتر پیمایش اضافی را به مردم تحمیل می‌کند که اگر این‌ها اصلاح شوند این پیمایش به ۵۰ کیلومتر کاهش می‌یابد اگر در این باره تعارضاتی وجود دارد، مسئولین و متولیان امر باید به این موضوع رسیدگی کنند و برای رفع تعارضات تلاش کنند تا در سال ۱۴۰۲ به نتیجه برسد.
شربیانی در ادامه اشاره‌ای هم به وضعیت نامطلوب میدان بهمن محله نظرآباد داشت و گفت: مردم نسبت به شرایط بهداشتی به دلیل وجود فروشگاه‌های توزیع مرغ و بوی نامطبوع حاصل از آن شکایت می‌کنند، شهرداری منطقه این موضوع را در دست بررسی و پیگیری قرار دهد. اثر شورایاری را هنوز هم در محلات به خوبی می‌توان مشاهده کرده و مورد توجه قرار داد. 
 
امانی: تاریکی اماکن محلات مورد بررسی قرار گیرد
در جریان بررسی این گزارش، ناصر امانی، عضو شورا در قالب تذکری در خصوص تعطیلی دو مدرسه دولتی در منطقه ۱۶ بیان کرد: آموزش و پرورش در خصوص تعطیلی مدرسه دولتی در این منطقه باید توضیح دهد، تعطیلی مدارس باعث شده والدین فرزندان خود را در مدارس غیردولتی و غیرانتفاعی ثبت نام کنند که با توجه به شرایط اقتصادی و معیشت مردم منطقه این امر فشارهای اقتصادی مضاعف را بر ساکنان محله تحمیل می‌کند.
وی در ادامه در خصوص تعیین تکلیف شهرک‌هایی که در مرکز منطقه قرار دارند، متذکر شد: اینکه مردم مدام با درخواست و تقاضا از شهرداری دریافت خدمات کنند، به چه معناست؟ آیا شورا باید در این مورد اقدام کند یا قانون باید وارد عمل شود. نکته بعدی در خصوص ناامنی بوستان‌های این منطقه است که باعث شکایت و برهم خوردن آرامش ساکنین شده است؛ وجود معتادان متهاجر در این بوستان‌ها سبب شده مردم نتوانند از فضای این بوستان‌ها استفاده کنند. تاریکی معابر یکی دیگر از نکات منفی مربوط به این محله است که باید مورد بررسی قرار گیرد.
امانی در ادامه در خصوص تعیین تکلیف شهرک‌هایی که در مرکز منطقه قرار دارند، متذکر شد: اینکه مردم مدام با درخواست و تقاضا از شهرداری دریافت خدمات کنند، به چه معناست؟ آیا شورا باید در این مورد اقدام کند یا قانون باید وارد عمل شود. نکته بعدی در خصوص ناامنی بوستان‌های این منطقه است که باعث شکایت و برهم خوردن آرامش ساکنین شده است؛ وجود معتادان متهاجر در این بوستان‌ها سبب شده مردم نتوانند از فضای این بوستان‌ها استفاده کنند، تاریکی معابر یکی دیگر از نکات منفی مربوط به این محله است که باید مورد بررسی قرار گیرد. 

شهردار منطقه 16: 

سید مرتضی روحانی شهردار منطقه ۱۶ گفت: در محله تختی پروژه ای به ارزش ۱۰۰ میلیون تومان داشتیم که به اندازه ای رضایتمندی حاصل شد که یک پروژه چند میلیاردی شاید این رضایت را به دنبال نداشته باشد.
وی با بیان اینکه بوستان جوادیه یک کار تیمی بود، یادآور شد: برای جلب مشارکت عمومی، به اعتماد و اعتبار مردم نیاز داریم؛ برای مثال برای تملک زمین بوستان، وقتی مردم وارد کار شدند زمین پروژه ۱۸ میلیارد تومان ارزان تر خریداری شد.
 

 

نظرات بینندگان
این خبر فاقد نظر می باشد
نظر شما
نام :
ایمیل : 
*نظرات :
متن تصویر: